Pages

Friday 26 April 2013

Cara Buat Duit Dengan JOMNIAGA

JomNiaga.com ni adalah sebuah platform untuk menjual info produk anda dan ramai blogger buat duit senang2 je dengan mende ni dengan cara bercerita tentang topik berkaitan dengan apa yang nak dijual dan letak link agar pembaca dapat membeli. 

Tapiiiii bukan itu yang saya nak ajar kat sini untuk itu kita cita kat post lain yeww. Ni nak ajar satu cara buat RM5 dengan hanya menulis tentang JomNiaga.com di blog anda. Amat mudah, kalo ada yang mendaftar anda boleh dapat RM5 SEORANG yerrrr. Mudah sangat dengan 3 langkah mudah.

Langkah 1
Mula skali klik kat gambar tu dan klik button sign up macam dalam gambar.


Kemudian isikan segala maklumat anda, jangan risau portal ni akan simpan leklok maklumat anda sebab dorang nak pastikan anda memang wujud dan bukan kaki scam yew. 

Isikan maklumat betul k.

Lepas tu ge dekat link ni -> http://www.jomniaga.com/account/certification untuk submit gambar ic untuk pengesahan. Saya amek guna camera phone crop dan masuk dalam paint hehe. Jangan risau selamat ye..Kalo tak selamat saya takkan post mende mcm ni huhu..Contoh kt bawah ic sy hehe..sensor2 buruk jugak rupa aku neh haha..



Tunggu respond dari JomNiaga.com bila dah certified boleh ke langkah ke 2 =)

Langkah 2
Dapatkan link anda agar rakan-rakan anda dapat mendaftar dengan link tersebut dengan cara anda login akaun JomNiaga.com anda daftar dan klik link ini -> http://www.jomniaga.com/affiliate dan klik pada yang saya tanda dengan anak panah seperti gambar dibawah.


Kemudian cari link refer anda seperti saya tunjukkan pada gambar dibawah ini dan save dekat notepad ke mana-mana ke ok je. Dan langkah terakhir lagi senang.




Langkah 3
Ini adalah langkah terakhir waaa dah nak habis dah tutorial ni huhu. Anda copy paste entry saya ni dan masukkan dalam blog anda TETAPI ingat untuk tukar setiap link ni -> JomNiaga.com kepada refer link yang anda dah save tadi. Dan tidak lupa juga gambar first skali tu pun kena tukar link anda jugak gambar macam bawah ni. Supaya nanti rakan anda akan daftar dibawah refer link anda dan bukan saya. INGAT!!!



Semoga ianya membantu anda mendapatkan pendapatan sampingan sambil berbloging yew. Saya berikan anda mandat untuk copy paste entry ni dan tukar kepada link anda yew hehehe.

7 comments:

  1. benda ni lebih kurang cm ebay tu ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan kalo ebay kena jual barang fizikal yg ni tidak =)

      Delete
  2. Macam scam je. Udah-udah le tu. Ingat Tuhan dan Neraka kalau nak buat benda2 gini. Sian kat orang lain tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam scam? Mak aih..yg ni betul dan legit..sy tak tak tipu yerr..dh cuba lom?

      Delete
  3. wah. boleh tahan ni.. rajin menjana pendapatan.

    ReplyDelete
  4. blogwalking here... jom visit site sy cri2 mana taw ade free pape ke..

    http://www.ahmadhasif.info/2013/05/hosting-murah-domain-percuma.html

    ReplyDelete

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...